Manuele Therapie

Wat is Manuele Therapie?

Een manueel therapeut is een fysiotherapeut die na zijn opleiding voor fysiotherapie een opleiding voor manuele therapie heeft gevolgd. Daarmee heeft hij extra kennis opgedaan van de bewegingen van het lichaam en in het bijzonder van de wervelkolom. Onze vijf manueel therapeuten zijn zelfs Master Manuele Therapie.

De manueel therapeut bekijkt het lichaam als een geheel. Een pijnklacht uit zich niet altijd op de plaats van de oorzaak.

Bijvoorbeeld: door een verzwikte enkel kunnen nekklachten ontstaan door een andere manier van lopen. Een manueel therapeut zal daarom behalve de nekklacht ook de enkel en de rug behandelen. Hij richt zich dus op de oorzaak van de klachten.

De behandeling bestaat uit het terugbrengen van de natuurlijke bewegingen van het hele lichaam. Dit gebeurt meestal door zachte, begeleide bewegingen van de gewrichten.

Waarmee kunt u bij een manueel therapeut terecht?

• Hoofd- en nekpijn
  • Pijnklachten tussen de schouderbladen
  • Lage rugklachten
  • Duizeligheid die opgewekt worden door het bewegen van de nek
  • Kaakklachten, eventueel in combinatie met nekklachten

Wie zijn onze manueel therapeuten?

Bij Groepspraktijk de Vries werken vijf manueel therapeuten, dat zijn dat Andries Knoeff, Nanette de Vries-Derksen en Jacco Stommel, Jeanne TheijsMatthijs van der Kamp, Zij zijn geregistreerd als manueel therapeut bij de NVMT en vallen onder de aanvullende verzekering.

Indien u een afspraak wilt maken kunt u dit contactformulier invullen of bellen met de praktijk: 020-6824166.