Arthrose

Wilt u snel behandeling voor artroseklachten? Maak dan direct een afspraak of bel: 020-6824166

Kan een fysiotherapeut echt iets aan artrose doen?

Bewegen kost u moeite, in de morgen start u moeilijk op. Pijn in en rond uw knie, uw heupen, misschien ook richting uw bovenbeen? U vraagt zich af: “Wat kan fysiotherapie voor mij doen?”

Fysiotherapie helpt

Begeleid blijven bewegen met een op maat gemaakt beweegprogramma. We onderzoeken uw klacht: wat u kunt en wilt doen. We helpen u los te blijven en geven speciale oefeningen om uw spieren soepel en sterk te houden. We blijven u van dichtbij volgen tijdens de training. In de loop der tijd neemt de pijn af, uw spieren worden sterker en uw uithoudingsvermogen groter.

Artrose: gewrichtspijn

Uw gewrichten worden bij elkaar gehouden door het gewrichtskapsel, verstevigd door de gewrichtsbanden. Het kraakbeen om de botten zorgt ervoor dat je gewricht soepel kan bewegen. Bij artrose wordt dat kraakbeen dunner en het gewrichtskapsel gevoeliger. Maar ook nu geldt: "use it or lose it", dus verantwoord bewegen blijft belangrijk.

Tips van Groepspraktijk de Vries bij artrose:

• Beweeg minimaal een half uur, elke dag
  • Als u beweegt, neem dan af en toe een rustpauze
  • Zorg voor schoenen met schokabsorberende zolen
  • Luister naar uw lichaam: als het pijn doet, doe dan kalmer aan, maar blijf wel regelmatig bewegen.

Wilt u meer weten? Maak een afspraak of bel: 020-6824166