BP Obesitas

Beweegprogramma Obesitas

Heeft u last van overgewicht? Wordt u bijvoorbeeld steeds sneller moe? Neemt uw conditie af? Bent u bang voor mogelijke complicaties en bijkomende ernstige aandoeningen zoals diabetes, verhoogde bloeddruk, hartinfarct, gewrichtsklachten of een herseninfarct? En heeft u lichamelijke pijnklachten aan bijvoorbeeld uw knie, enkel of heup?
Een actieve en gezonde leefstijl vermindert de kans op deze ziektes en leidt tot vermindering van uw gewicht.  In Ons Beweegprogramma Obesitas wordt u gecoacht en begeleid naar een gezonde leefstijl.

De inhoud van het beweegprogramma:
Dit beweegprogramma is een trainingsprogramma dat speciaal ontwikkeld is voor mensen met (ernstig) overgewicht en wordt voor u op maat gemaakt. We houden rekening met uw persoonlijke doelstellingen en uw conditie en belastingsniveau. Gedurende een periode van gemiddeld 13 weken traint u twee keer per week onder deskundige begeleiding van een fysiotherapeut.
Wij werken samen met de diëtist, die een belangrijke rol heeft gedurende het beweegprogramma Bewegen met Obesitas. U krijgt van de diëtist namelijk adviezen met betrekking tot voeding en afvallen. Ook de huisarts wordt geïnformeerd over uw voortgang en het programma geïnformeerd. Dit wordt uiteraard alleen gedaan als u hiervoor toestemming geeft.

Om aan dit programma deel te kunnen nemen dient u een verwijzing te hebben van de huisarts met daarop uw BMI vermeld. Deze moet hoger zjin dan 30 om aanspraak te kunnen maken op het programma. Uw BMI berekent u via deze link: http://www.voedingscentrum.nl/nl/mijn-gewicht/heb-ik-een-gezond-gewicht/bmi-meter.aspx