BP hart en vaartziekten

Beweegprogramma Hart- en vaatziekten Bos en Lommer

Bewegen met een hart- en vaatziekten

Als u hart- en/ of vaatproblemen (zoals beroerte, vaatvernauwingen) hebt of hebt gehad, kunt u goed bij de fysiotherapeut terecht voor revalidatie en training. Bij de afronding van uw revalidatietraject hebt ook u informatie gekregen over het belang van bewegen bij uw aandoening.
Bewegen is dé manier om de kans op hart- en vaatziekten te verkleinen en mogelijk maximaal herstel te bevorderen. Zonder beweging treden klachten juist eerder op en nemen uw mogelijkheden steeds verder af. Bewegen kan uw leven verrijken. Weet u dat slechts 30 minuten per dag bewegen al veel verschil maakt?

Speciaal voor mensen die in het verleden een hartinfarct hebben gehad, een bypassoperatie, dotteringreep, PCI of hartklepoperatie ondergingen, of een  beroerte hebben gehad, dan wel lijden aan andere vaatproblemen én die moeite hebben hun actieve leefstijl te handhaven is in verschillende fysiotherapiepraktijken een beweegprogramma ontwikkeld. Tijdens het programma werkt u samen met uw fysiotherapeut om gezond en verantwoord te leren bewegen.

Wat levert het beweegprogramma u op?
Uw kwaliteit van leven verbetert met een actievere leefstijl. U krijgt een betere conditie en leert verantwoord bewegen. U voelt zich fitter!