BP arthrose

Beweegprogramma Artrose en andere  spier- en gewrichtsklachten Bos en Lommer

Bewegen kan pijn en beperkingen verminderen

Voelen uw gewrichten en uw spieren stijf aan? Doet het ook pijn wanneer u ze beweegt? Hebt u daardoor moeite met lopen? U denkt misschien dat het beter is om lichamelijke activiteiten te vermijden en daarmee pijn te verminderen.
Het omgekeerde is waar!

Het is juist extra belangrijk om te blijven bewegen wanneer u artrose of andere spier- en gewrichtsklachten heeft. Als u minder beweegt, treden klachten eerder op terwijl uw mogelijkheden steeds verder afnemen.
Speciaal voor mensen met artrose of andere spier- en gewrichtsklachten is in diverse fysiotherapiepraktijken een beweegprogramma ontwikkeld. Tijdens het programma begeleidt uw fysiotherapeut u op een verantwoorde manier naar een actievere leefstijl.

Wat levert een beweegprogramma u op?
Uw kwaliteit van leven verbetert met een actieve leefstijl. U ervaart minder stijfheid, krijgt een betere conditie en leert op een verantwoorde manier bewegen.