Haptotherapie Amsterdam West

“Haptotherapie raakt. Het doet je goed omdat je dichtbij jezelf komt. Het verhaal van de mens achter de ziekte of klacht vind ik belangrijk. Veel medische klachten ontstaan door een disbalans in voelen en denken. Wanneer je bewust bent van wat je in je lichaam voelt, krijg je inzicht in de oorzaak van jouw klacht en hoe je omgaat met jezelf en anderen. Je ervaart mogelijkheden voor verandering en persoonlijke ontwikkeling”.

Waarom haptotherapie?

Met haptotherapie worden goede resultaten behaald bij klachten die te maken hebben met je balans tussen voelen, denken en doen, zoals:

• Spanningsklachten
  • Angstklachten, zoals hyperventilatie, slapeloosheid, piekeren
  • Vermoeidheid
  • Vragen rondom het aangaan van relaties en intimiteit
  • Dreigende burn out (bijvoorbeeld niet goed met werkdruk en conflicten om kunnen gaan, moeite hebben met grenzen stellen)
  • Verwerkingsproblemen, somberheid door bijvoorbeeld verlies, ziekte of trauma
  • Lichamelijke problemen met een psychische oorzaak, zoals nekklachten, te hoge spierspanning, benauwdheid, overgewicht, chronische pijn
  • Vragen op het gebied van zingeving en persoonlijke groei, en dergelijke

Hoe ziet een behandeling er uit?

Tijdens een behandelsessie gaat het vaak om een combinatie van gesprek, ervaringsoefeningen en “werken op de behandelbank”. De sessies zijn gericht op het bewust maken van gevoelens en het bevorderen je lichaams- en zelfbesef. Via aanraking kun je weer in contact komen met gevoelens die in je lichaam zijn opgeslagen, waardoor blokkades voelbaar kunnen worden. De eerste sessie begint met een intake gesprek, waarbij jouw hulpvraag wordt geformuleerd. Na een aantal sessies zal een evaluatie plaatsvinden en bespreken we de voortgang.

Daniëlle Rijnhout, haptotherapeut

Daniëlle is gecertificeerd haptotherapeut en ergotherapeut.

Zij werkt sinds 1991 als ergotherapeut en sinds 2012 als haptotherapeut in verschillende revalidatiecentra, waaronder Reade in Amsterdam en in Groepspraktijk Rahusen in Laren en Groepspraktijk De Vries in Amsterdam. Zij heeft ervaring in de behandeling van mensen met diverse problematiek zoals neurolomusculaire aandoeningen, chronische pijn, verworven hersenletsel, hechtingsproblematiek.

Afspraak en vergoeding:

Je kunt zonder verwijzing van de huisarts een afspraak met mij maken. Ik ben erkend en geregistreerd bij de vereniging van Haptotherapeuten (VVH) en opgenomen in het kwaliteitsregister van GZ- Haptotherapeuten. Daarom worden de consulten door veel zorgverzekeraars (gedeeltelijk) vergoed. Kijk voor vergoedingen op de polisvoorwaarden of de website van de VVH.

Voor een afspraak of meer informatie kun je bellen naar 06-50460052 of een e-mail sturen: d.rijnhout@gmail.com